cena:
F4

cena: F20

|
Dyktanda
harmoniczne
Dział III
Dyktanda harmoniczne
1. Dwudźwięki
a. Interwały proste
b. Interwały złożone w obrębie 2 oktaw
c. Interwały złożone powyżej 2 oktaw
2. Trójdźwięki
a. Postać zasadnicza /trójdźwięki majorowe;
trójdźwięki minorowe; trójdźwięki zmniejszone;
trójdźwięki zwiększone/
b. Przewroty trójdźwięków /trójdźwięki majorowe;
trójdźwięki minorowe; trójdźwięki
zmniejszone; trójdźwięki zwiększone/
c. Postać zasadnicza, i, ii przewrót od dźwięków
gamy c-dur
d. Trójdźwięki zbudowane od dźwięków gamy c-dur
e. Trójdźwięki zbudowane od dźwięków zmienionych
chromatycznie
3. Czterodźwięki - akord dominanty septymowej
a. Tonacje majorowe i minorowe /postać zasadnicza; i
przewrót; ii przewrót; iii przewrót/
b. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót od
dźwięków gamy c-dur
c. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót od
dźwięków zmienionych chromatycznie
d. Rozwiązania dominanty septymowej /tonacje majorowe;
tonacje minorowe/
e. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwiązaniami /tonacje majorowe; tonacje
minorowe/
f. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwiązaniami od dźwięków gamy c-dur - tonacje
majorowe
g. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwiązaniami od dźwięków gamy c-dur - tonacje
minorowe
h. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwiązaniami od dźwięków zmienionych
chromatycznie - tonacje majorowe
j. Postać zasadnicza, i, ii, iii przewrót z
rozwiązaniami od dźwięków zmienionych
chromatycznie - tonacje minorowe
4. Pięciodźwięki - akord dominanty nonowej
a. Tonacje majorowe /dominanta nonowa; dominanta nonowa
bez prymy/
b. Tonacje minorowe /dominanta nonowa; dominanta nonowa
bez prymy/
c. Rozwiązania postaci zasadniczej dominanty nonowej
/tonacje majorowe; tonacje
minorowe
d. Rozwiązania dominanty nonowej bez prymy /tonacje
majorowe; tonacje minorowe/
e. Rozwiązania postaci zasadniczej dominanty nonowej i
dominanty nonowej
bez prymy /tonacje majorowe; tonacje minorowe/
5. Kadencje
a. Tonacje majorowe /kadencja doskonała - tonacje
krzyżykowe i bemolowe; kadencja zwodnicza -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja plagalna -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja zawieszona -
tonacje krzyżykowe i bemolowe/
b. Tonacje minorowe /kadencja doskonała - tonacje
krzyżykowe i bemolowe; kadencja zwodnicza -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja plagalna -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja zawieszona -
tonacje krzyżykowe i bemolowe/
c. Kadencje doskonałe, plagalne, zwodnicze, zawieszone,
wielkie doskonałe -
tonacje majorowe /gama c-dur; tonacje krzyżykowe;
tonacje bemolowe/
tonacje minorowe /gama a-moll; tonacje krzyżykowe;
tonacje bemolowe/
6. Dyktanda funkcyjne
a. Tonacje majorowe
b. Tonacje minorowe
|