cena:
F4
cena: F20
|
Dyktanda
harmoniczne
Dział III
Dyktanda harmoniczne
1. Dwudwięki
a. Interwały proste
b. Interwały złożone w obrębie 2 oktaw
c. Interwały złożone powyżej 2 oktaw
2. Trójdwięki
a. Postać zasadnicza /trójdwięki majorowe;
trójdwięki minorowe; trójdwięki zmniejszone;
trójdwięki zwiększone/
b. Przewroty trójdwięków /trójdwięki majorowe;
trójdwięki minorowe; trójdwięki
zmniejszone; trójdwięki zwiększone/
c. Postać zasadnicza, i, ii przewrót od dwięków
gamy c-dur
d. Trójdwięki zbudowane od dwięków gamy c-dur
e. Trójdwięki zbudowane od dwięków zmienionych
chromatycznie
3. Czterodwięki - akord dominanty septymowej
a. Tonacje majorowe i minorowe /postać zasadnicza; i
przewrót; ii przewrót; iii przewrót/
b. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót od
dwięków gamy c-dur
c. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót od
dwięków zmienionych chromatycznie
d. Rozwišzania dominanty septymowej /tonacje majorowe;
tonacje minorowe/
e. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwišzaniami /tonacje majorowe; tonacje
minorowe/
f. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwišzaniami od dwięków gamy c-dur - tonacje
majorowe
g. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwišzaniami od dwięków gamy c-dur - tonacje
minorowe
h. Postać zasadnicza, I, II, III przewrót z
rozwišzaniami od dwięków zmienionych
chromatycznie - tonacje majorowe
j. Postać zasadnicza, i, ii, iii przewrót z
rozwišzaniami od dwięków zmienionych
chromatycznie - tonacje minorowe
4. Pięciodwięki - akord dominanty nonowej
a. Tonacje majorowe /dominanta nonowa; dominanta nonowa
bez prymy/
b. Tonacje minorowe /dominanta nonowa; dominanta nonowa
bez prymy/
c. Rozwišzania postaci zasadniczej dominanty nonowej
/tonacje majorowe; tonacje
minorowe
d. Rozwišzania dominanty nonowej bez prymy /tonacje
majorowe; tonacje minorowe/
e. Rozwišzania postaci zasadniczej dominanty nonowej i
dominanty nonowej
bez prymy /tonacje majorowe; tonacje minorowe/
5. Kadencje
a. Tonacje majorowe /kadencja doskonała - tonacje
krzyżykowe i bemolowe; kadencja zwodnicza -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja plagalna -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja zawieszona -
tonacje krzyżykowe i bemolowe/
b. Tonacje minorowe /kadencja doskonała - tonacje
krzyżykowe i bemolowe; kadencja zwodnicza -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja plagalna -
tonacje krzyżykowe i bemolowe; kadencja zawieszona -
tonacje krzyżykowe i bemolowe/
c. Kadencje doskonałe, plagalne, zwodnicze, zawieszone,
wielkie doskonałe -
tonacje majorowe /gama c-dur; tonacje krzyżykowe;
tonacje bemolowe/
tonacje minorowe /gama a-moll; tonacje krzyżykowe;
tonacje bemolowe/
6. Dyktanda funkcyjne
a. Tonacje majorowe
b. Tonacje minorowe
|