AUDYCJE MUZYCZNE

Zapraszamy też na stronę z TEMATAMI MUZYCZNYMI

TOM I

PODSTAWY TEORII LITERATURY MUZYCZNEJ

Dział I - Zagadnienia muzyczne; Muzyka w życiu ludzi
I. Podział muzyki
II. Aparat wykonawczy utworów muzycznych
Muzyka instrumentalna
1. Instrumenty strunowe: a) Instrumenty smyczkowe; b) Instrumenty szarpane; c) Instrumenty klawiszowe
2. Instrumenty dęte: a) Instrumenty dęte drewniane; b) Instrumenty dęte blaszane; c) Organy - akordeon
3. Instrumenty perkusyjne: a) O określonej wysokości dźwięku; b) O nieokreślonej wysokości dźwięku
4. Instrumenty elektryczne
5. Solowa muzyka instrumentalna
6. Zespołowa muzyka instrumentalna: a) Muzyka kameralna; b) Muzyka orkiestrowa
Muzyka wokalna
1. Solowa muzyka wokalna
2. Chór a cappella
Muzyka wokalno – instrumentalna
III. Elementy dzieła muzycznego: a)elementy główne; b)elementy poboczne (wtórne)
IV. Budowa utworu muzycznego
V. Zasady kształtowania utworu muzycznego: a) zasada podobieństwa; b) zasada kontrastu
Dział II - formy muzyczne
I. Pieśń zwrotkowa
II. Trzyczęściowa forma aba
III.rondo

TOM II

PODSTAWY TEORII LITERATURY MUZYCZNEJ

Dział I - Formy muzyczne
I. Faktura utworu muzycznego: faktura polifoniczna (wielogłosowa) - faktura homofoniczna(jednogłosowa)
- faktura polifonizująca - faktura homofonizująca
II. Formy polifoniczne
III. Suita barokowa
IV. Wariacje i technika wariacyjna
V. Allegro sonatowe
VI. Formy jednoczęściowe i cykliczne
VII. Kompozytorzy popularnych etiud i sonatin:
VIII. Muzyka absolutna i programowa
XII. Muzyka sceniczna: muzyka baletowa - muzyka operowa - muzyka operetkowa - muzyka musicalowa
Dział II - Tańce
I. Tańce stylizowane: bolero - gawot - menuet - polka - tarantella - walc - marsz
II. Polskie tańce ludowe i stylizowane: polonez - krakowiak - oberek - kujawiak - mazur - mazurek
III. Stylizacja muzyki ludowej różnych narodów

TOM III

PODSTAWY HISTORII MUZYKI - CZĘŚĆ 1

Muzyka dawna
średniowiecze
Renesans, czyli odrodzenie
Formy muzyki renesansowej: muzyka religijna, muzyka świecka, muzyka instrumentalna
Europejscy kompozytorzy XVI wieku, polscy kompozytorzy XVI wieku
Barok
Formy muzyczne epoki baroku: faktura instrumentalna, faktura wokalno-instrumentalna
J.S. Bach, G.F. Haendel
Barokowa muzyka skrzypcowa, klawesyniści francuscy, kompozytorzy polskiego baroku
Klasycyzm
J. Haydn, W.A. Mozart, L.v. Beethoven
kompozytorzy polscy
Romantyzm
Formy romantyczne
C.M.v. Weber, F. Schubert, R.Schumann, F. Mendelssohn-Bartholdy, F. Chopin
Impresjonizm
C. Ddebussy, M. Ravel
Neoromantyzm w muzyce
J. Brahms, R. Wagner, R. Strauss
Kompozytorzy xix wieku
Kompozytorzy francuscy: Ch. Gounod, C. Franck, E. Lalo, L. Delibes, G. Bizet, C. Saint-Saëns, J. Massenet, P. Dukas
Kompozytorzy polscy: K. Kurpiński, I. Komorowski, A. Zarzycki, J. Zarębski
Muzyka skrzypcowa: N. Paganini, K. Lipiński, H. Wieniawski, P. Sarasate, F. Kreisler
Muzyka operowa: D. Auber, G. Rossini, G. Donizetti, V. Bellini, G. Verdi, R. Leoncavallo,G. Puccini, P. Mascagni
Muzyka operetkowa: J. Offenbach, J. Strauss (ojciec), J. Strauss (syn), F. Lehár, I. Kálmán.

TOM III

PODSTAWY HISTORII MUZYKI - CZĘŚĆ 2

Muzyka w II połowie XIX wieku
Szkoły narodowe
Szkoła rosyjska: M.Glinka, M.Bałakiriew, A.Borodin, M.Musorgski, N.Rimski-Korsakow, C.Cui, P.Czajkowski
Szkoła czeska: B.Smetana, A.Dvořák
Szkoła węgierska: F.Liszt
Szkoła hiszpańska: I.Albéniz, E.Granados, M.de Falla
Szkoła norweska: E.Grieg
Szkoła polska: S.Moniuszko
Kompozytorzy rosyjscy: A.Rubinstein, A.Skriabin
Kompozytorzy polscy: Z.Noskowski, J.K.Gall
Muzyka przełomu XIX i XX wieku
Kompozytorzy polscy: W.Zeleński, S.Niewiadomski, F.Nowowiejski, B.Wallek-Walewski, E.Młynarski, M.Moszkowski, R.Statkowski, H.Melcer-Szczawiński, Z.Stojowski, P.Maszyński
Młoda polska: M.Karłowicz, K.Szymanowski, L.Różycki, G.Fitelberg, A.Szeluto, I.J.Paderewski
Muzyka xx wieku
Kierunki w muzyce XX wieku: skala dwunastodźwiękowa, dodekafoniczna technika serialna, punktualizm, aleatoryzm, ekspresjonizm, technika sonorystyczna, bruityzm, muzyka elektroniczna, muzyka konkretna, monumentalizacja i kameralizacja aparatu wykonawczego, grafika muzyczna
Kompozytorzy węgierscy: Z.Kodály, B.Bartók
Kompozytorzy rosyjscy: I.Strawiński, S.Rachmaninow, S.Prokofiew, D.Szostakowicz, D.Kabalewski
Światowi kompozytorzy muzyki współczesnej: E.Satie, A.Roussel, A.Schönberg, A.Webern, A.Berg, E.Varése, D.Milhaud, A.Honegger, P.Hindemith, F.Poulenc, O.Messiaen, J.Cage, P.Boulez, L.Nono, K.Stockhausen, G.Gershwin
Polscy kompozytorzy muzyki współczesnej:W.Lutosławski, K.Penderecki, G.Bacewicz, T.Baird, J.Bauer, A.Bloch, A.Dobrowolski, J.Ekier, H.M.Górecki, W.Kilar, W.Kotoński, J.Krenz, J.i T.Maklakiewicz, A.Malawski, K.Moszumańska-Nazar, P.Perkowski, W.Rudziński, F.Rybicki, B.Schäffer, T.Serocki, K.Sikorski, T.Sygietyński, B.Szabelski, T.Szeligowski, J.Świder, Z.Turski, R.Twardowski, S.Wiechowicz, B.Woytowicz

strona główna / zamówienie
ABC / spotkania z kompozytorami / muzyka poważna / muzyka poważna w łatwym układzie na fortepian / flet prosty / keyboard / śpiewniki / piosenki dziecięce / muzyka popularna / materiały edukacyjne / inne pozycje muzyczne / pozycje na nagrody / kolędy
lista przebojów / wykaz autorów / midi / linki
zapowiedzi wydawnicze