AUDYCJE MUZYCZNE
Zapraszamy też na stronę z TEMATAMI MUZYCZNYMI
PODSTAWY TEORII LITERATURY MUZYCZNEJ
Dział I - Zagadnienia
muzyczne; Muzyka w życiu ludzi I. Podział muzyki II. Aparat wykonawczy utworów muzycznych Muzyka instrumentalna 1. Instrumenty strunowe: a) Instrumenty smyczkowe; b) Instrumenty szarpane; c) Instrumenty klawiszowe 2. Instrumenty dęte: a) Instrumenty dęte drewniane; b) Instrumenty dęte blaszane; c) Organy - akordeon 3. Instrumenty perkusyjne: a) O określonej wysokości dźwięku; b) O nieokreślonej wysokości dźwięku 4. Instrumenty elektryczne 5. Solowa muzyka instrumentalna 6. Zespołowa muzyka instrumentalna: a) Muzyka kameralna; b) Muzyka orkiestrowa Muzyka wokalna 1. Solowa muzyka wokalna 2. Chór a cappella Muzyka wokalno – instrumentalna III. Elementy dzieła muzycznego: a)elementy główne; b)elementy poboczne (wtórne) IV. Budowa utworu muzycznego V. Zasady kształtowania utworu muzycznego: a) zasada podobieństwa; b) zasada kontrastu Dział II - formy muzyczne I. Pieśń zwrotkowa II. Trzyczęściowa forma aba III.rondo |
PODSTAWY TEORII LITERATURY MUZYCZNEJ
Dział I - Formy muzyczne I. Faktura utworu muzycznego: faktura polifoniczna (wielogłosowa) - faktura homofoniczna(jednogłosowa) - faktura polifonizująca - faktura homofonizująca II. Formy polifoniczne III. Suita barokowa IV. Wariacje i technika wariacyjna V. Allegro sonatowe VI. Formy jednoczęściowe i cykliczne VII. Kompozytorzy popularnych etiud i sonatin: VIII. Muzyka absolutna i programowa XII. Muzyka sceniczna: muzyka baletowa - muzyka operowa - muzyka operetkowa - muzyka musicalowa Dział II - Tańce I. Tańce stylizowane: bolero - gawot - menuet - polka - tarantella - walc - marsz II. Polskie tańce ludowe i stylizowane: polonez - krakowiak - oberek - kujawiak - mazur - mazurek III. Stylizacja muzyki ludowej różnych narodów |
PODSTAWY HISTORII MUZYKI - CZĘŚĆ 1
|
Muzyka dawna średniowiecze Renesans, czyli odrodzenie Formy muzyki renesansowej: muzyka religijna, muzyka świecka, muzyka instrumentalna Europejscy kompozytorzy XVI wieku, polscy kompozytorzy XVI wieku Barok Formy muzyczne epoki baroku: faktura instrumentalna, faktura wokalno-instrumentalna J.S. Bach, G.F. Haendel Barokowa muzyka skrzypcowa, klawesyniści francuscy, kompozytorzy polskiego baroku Klasycyzm J. Haydn, W.A. Mozart, L.v. Beethoven kompozytorzy polscy Romantyzm Formy romantyczne C.M.v. Weber, F. Schubert, R.Schumann, F. Mendelssohn-Bartholdy, F. Chopin Impresjonizm C. Ddebussy, M. Ravel Neoromantyzm w muzyce J. Brahms, R. Wagner, R. Strauss Kompozytorzy xix wieku Kompozytorzy francuscy: Ch. Gounod, C. Franck, E. Lalo, L. Delibes, G. Bizet, C. Saint-Saëns, J. Massenet, P. Dukas Kompozytorzy polscy: K. Kurpiński, I. Komorowski, A. Zarzycki, J. Zarębski Muzyka skrzypcowa: N. Paganini, K. Lipiński, H. Wieniawski, P. Sarasate, F. Kreisler Muzyka operowa: D. Auber, G. Rossini, G. Donizetti, V. Bellini, G. Verdi, R. Leoncavallo,G. Puccini, P. Mascagni Muzyka operetkowa: J. Offenbach, J. Strauss (ojciec), J. Strauss (syn), F. Lehár, I. Kálmán. |
PODSTAWY HISTORII MUZYKI - CZĘŚĆ 2
|
Muzyka w II połowie XIX wieku Szkoły narodowe Szkoła rosyjska: M.Glinka, M.Bałakiriew, A.Borodin, M.Musorgski, N.Rimski-Korsakow, C.Cui, P.Czajkowski Szkoła czeska: B.Smetana, A.Dvořák Szkoła węgierska: F.Liszt Szkoła hiszpańska: I.Albéniz, E.Granados, M.de Falla Szkoła norweska: E.Grieg Szkoła polska: S.Moniuszko Kompozytorzy rosyjscy: A.Rubinstein, A.Skriabin Kompozytorzy polscy: Z.Noskowski, J.K.Gall Muzyka przełomu XIX i XX wieku Kompozytorzy polscy: W.Zeleński, S.Niewiadomski, F.Nowowiejski, B.Wallek-Walewski, E.Młynarski, M.Moszkowski, R.Statkowski, H.Melcer-Szczawiński, Z.Stojowski, P.Maszyński Młoda polska: M.Karłowicz, K.Szymanowski, L.Różycki, G.Fitelberg, A.Szeluto, I.J.Paderewski Muzyka xx wieku Kierunki w muzyce XX wieku: skala dwunastodźwiękowa, dodekafoniczna technika serialna, punktualizm, aleatoryzm, ekspresjonizm, technika sonorystyczna, bruityzm, muzyka elektroniczna, muzyka konkretna, monumentalizacja i kameralizacja aparatu wykonawczego, grafika muzyczna Kompozytorzy węgierscy: Z.Kodály, B.Bartók Kompozytorzy rosyjscy: I.Strawiński, S.Rachmaninow, S.Prokofiew, D.Szostakowicz, D.Kabalewski Światowi kompozytorzy muzyki współczesnej: E.Satie, A.Roussel, A.Schönberg, A.Webern, A.Berg, E.Varése, D.Milhaud, A.Honegger, P.Hindemith, F.Poulenc, O.Messiaen, J.Cage, P.Boulez, L.Nono, K.Stockhausen, G.Gershwin Polscy kompozytorzy muzyki współczesnej:W.Lutosławski, K.Penderecki, G.Bacewicz, T.Baird, J.Bauer, A.Bloch, A.Dobrowolski, J.Ekier, H.M.Górecki, W.Kilar, W.Kotoński, J.Krenz, J.i T.Maklakiewicz, A.Malawski, K.Moszumańska-Nazar, P.Perkowski, W.Rudziński, F.Rybicki, B.Schäffer, T.Serocki, K.Sikorski, T.Sygietyński, B.Szabelski, T.Szeligowski, J.Świder, Z.Turski, R.Twardowski, S.Wiechowicz, B.Woytowicz |
strona
główna / zamówienie
ABC / spotkania z kompozytorami / muzyka poważna / muzyka poważna w łatwym układzie na fortepian / flet prosty
/ keyboard / śpiewniki
/ piosenki
dziecięce / nuty z
tabulaturami / muzyka popularna / materiały edukacyjne / inne pozycje muzyczne / pozycje na nagrody / kolędy
/ zeszyty
do nut / krawaty /
lista
przebojów / wykaz autorów / regulamin
/ midi / linki
zapowiedzi
wydawnicze